20100310

Wyszukiwarka Queen

Jak wiadomo zainteresowanym, trwają prace nad innowacyjną stroną – Wyszukiwarką poświęconą zespołowi rockowemu Queen. W Polsce istnieje kilkadziesiąt, na świecie kilkaset, z czego tylko kilkanaście to naprawdę solidne strony.



QueenEfekt, bo tak roboczo nazwany jest projekt, ma na celu dołączyć do grupy najlepszych polskich stron o zespole Queen.

Jak to zrobimy?

- Stworzymy Wyszukiwarkę
- Stworzymy społeczność



Zerkając z daleka na giganta szukania – Google chcemy stworzyć Wyszukiwarka informacji oraz zasobów związanych z Queen. Wszelkie materiały umieszczone byłyby na serwerach QE w bazie danych, każdy mógłby edytować treść, proponować nowe i razem rozwijać nasz projekt.

Zgodnie z ideą QE – „Razem podbijemy świat” chcemy stworzyć społeczność, która mogłaby nawiązywać kontakty między sobą, wymieniać informację oraz TWORZYĆ bazę zasobów o zespole.



Informacje

Do tej pory w zamyśle jest stworzenie
- biografii członków oraz postaci powiązanych z zespołem, (zdjęcia, lista utworów, opis)
- pełnej dyskografii, (z listą utworów, grafiką, opisem)
- bazy utworów, tras koncertowych oraz zagranych koncertów, (wideo, zdjęcia, miejsca)
- listy otrzymanych nagród oraz słownik pojęć.

Intuicyjne relacje między danymi z bazy ułatwią przeglądanie oraz utworzą spójna całość informacji.



Społeczność

Chcemy zebrać w jedno miejsce polskich (choć nie tylko) fanów oraz tych zainteresowanych zespołem Queen. Umożliwić im kontakt między sobą, wymianę informacji, możliwość dodawania/redagowania informacji oraz materiałów. Chcemy udostępniać aktualności z świata królowej, ułatwić dostęp do gadżetów…Razem podbijemy świat.

Coś jeszcze

Poza wyżej wymienionymi opcjami…
Możliwość komentowania informacji, wpisów użytkowników, aktualności, artykułów itd. Moduł aktualności, artykułów (‘Ty tez możesz być redaktorem’), wpisy (mini blogi) użytkowników.


Razem podbijemy świat

Prawie wszystko zależy od Was, tak naprawdę to Wy tworzycie te stronę. Czekam na propozycje, pomysły, komentarze itd…



Śledź na bieżąco postęp prac nad projektem QE:na blogu lukasdominikowski.blogspot.com oraz facebook.com/lukasdominikowski

20091222

Automatyczne linki dla partnerów cnebPoints

Teraz publikując artykuł na swoim blogu/stronie możesz zyskać więcej niż dotychczas. Wszystko dzięki prowizjom od sprzedaży.


Chciałem zaproponować dość innowacyjny system skierowany dla partnerów cnebPoints.pl, który automatycznie zamieni słowa z tekstu na linki partnerskie, kierujące do produktów oferowanych przez cnebPoints.pl

sprawdź AutoLink

Zobacz jakie to proste:


narzędzie dostępne na moim serwerze, pod adresem:
http://ikswo.kaff.pl/autolink/index.html


Ciebie to nic nie kosztuje, a możesz tylko zyskać. Ten prosty, a jakże skuteczny system, zastosowany już na blogach ekademia.pl, teraz może być również na Twoim blogu.

Pomyśl o ile zwiększysz prawdopodobieństwo sprzedaży, jeśli w Twoich tekstach będą linki prowadzące do produktów, za których sprzedaż otrzymasz prowizję...

Narzędzie jest w fazie testów, rozpoznaje ponad 80 słów kluczowych. Mam nadzieję, że znajdzie on uznanie i będzie mógł się rozwijać

Zapraszam do testowania i komentowania

chcę sprawdzić system

20091201

Jak stworzyć (nie)ZŁĄ STONĘ WWW?

Aby Twoja strona była do niczego, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach tworzenia 'złych stron www' zarówno pod względem design'u, technicznym, i marketingowym. Oto 7*3 zasad:

7 zasad 'złego' design'u


1. Nie używaj konwencji, twórz własny, nieczytelny układ nawigacji, zrób wszystko, aby użytkownik nie mógł się odnaleźć na stronie.

2. Twórz tajemnicze etykiety, niejasne opisy, im bardziej niezrozumiałe tym lepiej.

3. Nie rób wyszukiwarki, ani mapy strony i żadnych kategorii.

4. Ukryj, albo w ogóle nie twórz panelu pomocy dla użytkownika.

5. Najlepiej na główną wstaw jeden wielki obraz (plik graficzny), bez linków, bez widoczności dla wyszukiwarek.

6. Zrób skomplikowane, rozwijane menu w JS, albo graficzne przyciski, które będą niewidoczne dla wyszukiwarek.

7. Bardzo mała, kontrastowa lub zlewająca się z tłem czcionka, najlepiej w wymyślnej przez większość nieobsługiwanej czcionce.

Ogólnie chodzi o to, aby możliwie jak najbardziej utrudnić użytkownikowi nawigację, odnalezienie się na stronie, odczytanie oraz pobranie materiałów.



7 zasad 'złej strony' pod kątem technicznym


1. Najlepiej, aby strona ładowała się ok. kilku minut lub w ogóle nie załadowała się.

2. Strona musi wyglądać inaczej pod każdym systemem operacyjnym i pod każda przeglądarką.

3. Strona musi zawierać mnóstwo niedziałających linków i nieładujących się zdjęć.

4. Nie filtruj danych z formularza, pozwól przeciętnemu użytkownikowi włamać się na stronę.

5. Zrób zastrzeżenia, że strona nie wyświetla się, najlepiej w ok. 90% wszystkich przeglądarek

6. Wstaw ciężka grafikę, mnóstwo Flashy i animacji. Linki otwieraj w pup-up.

7. Najlepiej każdą sekcję strony umieszczaj w ramkach wbudowanych.

Zrób wszystko, co możesz, aby strona była ciężka, zawieszała komputer i nieskończenie długo się ładowała.



7 zasad 'złego marketingu' na stronie


1. Pod żadnym pozorem nie umieszczaj oznak brandingu.

2. Nie zamieszczaj zasad, regulaminu, polityki prywatności strony

3. Utrudniaj odwiedzającym rejestrację i zapisanie się na listę mailingową.

4. Nie podawaj danych kontaktowych, adresu i informacji, które mogłyby czynić Cię wiarygodną postacią.

5. Nie śledź, a nawet nie zamieszczaj statystyk odwiedzin

6. Nie optymalizuj witryny pod wyszukiwarki.

7. Nie próbuj zainteresować internauty, postaraj się, aby opuścił twoja stronę po kilku sekundach.

Nie rób tego, co robią inni, aby zyskać na stronie.



Stosując się do tych wskazówek na pewno osiągniesz swój cel, o ile było nim stworzenie idealnie ‘złej strony’, czyli witryny totalnie niedostosowanej do użytkownika, przeglądarek i takiej, która po prostu nie ma sensu.

Przeczytaj sobie jeszcze raz te wskazówki, zapisz najważniejsze informacje, albo wydrukuj cały artykuł, abyś miał tę cenną wiedzę pod ręką.
Jednak nic tak nie utrwali wiadomości, jak praktyka.
Zabierz się wiec do pracy i stwórz sobie ‘złą stronę’, kierując się 7*3 zasadami nie powinieneś mieć jakichkolwiek problemów.

Jeśli myślisz racjonalnie, Twoim celem jest tworzenie porządnych, praktycznych i przynoszących zyski witryn oraz jeśli jesteś na tyle inteligentny, to wiesz jak interpretować te 7*3 zasad. :)

20091101

Co na Stronie głównej?

Strona główna jest miejscem, gdzie najczęściej (choć coraz rzadziej) internauta zaczyna przygodę z naszą stroną. To właśnie od wrażenia jakie ona na nim wywoła zależy sukces naszej strony.

Przeciętna strona internetowa odnotowuje około 50% wskaźnik porzuceń. Oznacza to tyle, że aż połowa internatów, czyli potencjalnych klientów opuszcza witrynę chwilę po tym jak na nią weszło, nie dokonując żadnego ruchu, nie klikając nic.

Przedstawię, wg mnie ciekawy, przykład, który ukaże jak ważne jest pierwsze wrażenie i zachęcenie do dalszego eksplorowania.

Zakładając, że liczba odwiedzających stronę wynosi 10000 a wskaźnik porzuceń to 65%, wynika, że tylko 3500 osób przegląda dalej witrynę.
Gdyby zmniejszyć ilość porzuceń o 20%, aby wynosił 45%, przy tej samej liczbie odwiedzających, liczba eksplorujących wynosiłaby 5500 osób, co daje aż 57% wzrost.


Cele strony głównej

Głównym celem jest zatrzymanie użytkownika i zachęcenie do przejrzenia więcej niż strona główna, a co za tym idzie do zmuszenia go do zakupu bądź innej akcji, jaką niesie za sobą witryna.


"Zostań tu!"

Gdyby strona mogła ‘mówić’, to właśnie to powinna, tylko w sposób bardziej dyplomatyczny i przekonujący. Główna powinna odpowiadać użytkownikowi na następujące pytania:

Czy to chciałem zobaczyć?
Czy strona, firma wygląda na zaufaną?
Czym firma się zajmuje?
Czy witryna ma to, czego mi trzeba?
Czy strona wygląda na tyle interesująco, aby na niej zostać?
Co mogę tutaj zrobić?
Gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej?
W jaki sposób mogę skontaktować się z firmą?


Często ludzie nie wiedzą, czego szukają, a nawet, jeśli wiedzą to nie mają pewności gdzie trafią i czy na odpowiednia witrynę. Zadaniem głównej, a właściwie Twoim jest jasno powiedzieć gdzie trafił internauta i czy może tu znaleźć to, czego szuka.

Zaufanie budzić należy zawsze i na każdym kroku, od niego zależy, czy internauta zostanie Twoim klientem, czy zostanie na Twojej stronie i jaką opinie wyniesie. To jakiej czcionki, jakich kolorów, układu i słów użyjesz na stronie ma wpływ na efektowne wzbudzenie zaufania u odwiedzającego.

Przedstaw się, swoją firmę, objaśnij, czym się zajmujesz, co możesz zaoferować klientowi. Jasno wykonaj nawigację, aby internauta mógł szybko sprawdzić, czy masz to, czego mu trzeba. Staraj się pisać jasne komunikaty i informacje, umieść kontakt i dane firmy.


Po za udzieleniem odpowiedzi na powyższe pytania, strona główna powinna być dla każdego. Poszczególne kategorie, podstron są skierowane do konkretnych odbiorców, klientów, jednak główna musi być dla:
Potencjalnych i aktualnych klientów,
Dziennikarzy, analityków,
Partnerów, inwestorów
Pracowników
Ipt


Pierwsze sekundy

Czyli pierwsze wrażenie, przejrzystość, dostępność. Jeśli po kilku sekundach od załadowania się strony internauta jej nie opuści, to część sukcesu za nami. Teraz wystarczy udostępnić użyteczną i intuicyjną nawigację i budzić zaufanie. Musisz jeszcze poinformować internauta, że na stronie jest to czego potrzebuje oraz 'zmusić' go do skorzystania właśnie z Twoich usług.

Ważne, aby styl strony, grafika, odpowiadały branży, kategorii strony. Jeśli chcemy ułatwić u użytkownikowi działanie a tym samym sobie życie, to powinniśmy trzymać się konwencji twórczych. Internauci są przyzwyczajeni do pewnych układów stron i mają już swoje nawyki. Należy zwrócić na to uwagę i zrobić możliwie prostą nawigację oraz układ.

Jeśli użytkownika coś zainteresuję, to musisz mu ułatwić możliwie najbardziej dostęp do tych zasobów, dzięki odpowiedniej nawigacji, wyszukiwarce, konstruktywnym komunikatom, wezwaniom do akcji. Staraj się działać impulsywnie, gdyż nie mając jeszcze kontaktu do użytkownika nie możesz do niego wrócić i zmusić go do powrotu na stronę, a mało prawdopodobne jest to, że zrobi to sam.


Stronę robisz dla ludzi, nie dla siebie i pamiętaj o tym by skupić się właśnie na nich.