Dzwonię do drzwi, otwiera je pani domu i prosi do wewnątrz. W średniej wielkości pokoju siedzą już jej 3 koleżanki, mąż i brat.
Stosunkowo spora grupka, która jeszcze nie wie co ją czeka.
Uciekać drzwiami, czy oknem ?
Nikt nie będzie uciekał, bo nie po to się zebraliśmy :)
Chciałem przedstawić tylko kilka aspektów dotyczących tworzenia prezentacji.
Co to jest prezentacja ?
No właśnie... Prezentować możemy samego siebie, produkt, ideę, plan, itd...
Zależy to od grupy docelowej, czyli w pewnym sensie od naszego celu prezentacji.
1. Możemy stanąć na środku pokoju i całe dwie godziny gadać z pamięci formułki o produkcie, mówić jaki to on cudowny, i ....
2. Możemy odpalić komputer, a nawet rzutnik, włączyć prezentację, stanąć z boku i czytać szybko, prezentując swą nienaganna dykcję , po kolei wszystkie slajdy i prezentacje jakie podrzucił nam nasz partner.
3. Możemy też robić setki innych głupich rzeczy, które nawet nie będą śmieszne, więc niespecjalnie też i sensowne
Kilka wskazówek
Nie czytaj prezentacji. Po prostu załóż, że ludzie, którym ją prezentujesz potrafią JUŻ czytać i jeśli będą chcieli, to jakieś dane liczbowe, definicję, sami sobie odczytają. Ty Wytłumacz im, co jest na bieżącym slajdzie, omów go, powiedz na co zwrócić uwagę. Mów własnymi słowami.
Naucz się cudzej prezentacji. Jeśli korzystasz z materiałów, np. Twojego partnera, to dokładnie prześledź prezentację. Zrób sobie próbę jej omówienia. Miej rozeznanie co do kolejności. Niedopuść do sytuacji, w której prezentacja przejmuje nad Tobą kontrolę. Porozmawiaj z jej autorem, omówcie dyskusyjne aspekty. Najlepiej spróbuj postawić sobie pytania, jakich możesz spodziewać się od publiki.
TWOJE dane kontaktowe. Jeśli oczywiście zależy Ci na partnerach bezpośrednio pod Tobą, to zostaw im SWOJE DANE KONTAKTOWE. Ostatni slajd śmiało możesz przeznaczyć, na umieszczenie Twoich danych.
Ostatni slajd, będzie widniał po zakończeniu prezentacji, podczas gdy TY, będziesz np. odpowiadał na pytania zainteresowanych. Wprawdzie mniej użyteczne będzie do ponownego wykorzystania, ale na każdym slajdzie możesz promować siebie, swoje dane kontaktowe, swoje logo, swoją markę - swoje nazwisko.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz