20100401

Dlaczego pola formularzy są takie nudne?

Nie widziałem jeszcze wyników badań formularzy internetowych, które mówiłyby, że jego pola powinny być czarno białe i bez jakichkolwiek efektów. Formularz powinien być możliwie prostu i ułatwiać generowanie akcji, co wcale nie oznacza że nie może być np. kolorowy, albo z efektownym obramowaniem.



Logowanie, rejestracja, zamówienie, komentowanie, to czynności, które przyciągają/mają zatrzymać na stronie bądź generować akcje (np. sprzedaż).



W związku z tym, poza łatwą obsługą formularza oraz czytelną i intuicyjną jego formą, dlaczego nie można by wstawić tła, grafiki, dodać koloru (innego niż czarny:)), stworzyć focusa albo zrobić obramowania?



Skoro formularz ma przyciągać, ułatwiać obsługę strony a co za tym idzie pośrednio generować zyski, to dlaczego prawie nikt nie stosuje nawet prostych stylów dla formularzy?



Wyrazisty, przyjazny dla oka i zmuszający do akcji formularz, to taki, który powinien mieć na swojej stronie każdy szanujący się ebiznesmen.



Z całym szacunkiem do ebiznesmenów, ale DLACZEGO wasze formularze są takie banalne?



Pomyślcie, czy przypadkiem, drobne uatrakcyjnienie formularza mogłoby efektywnie wpłynąć na rozwój waszego ebiznesu...





Czekam na komentarze opowiadające się za standardowymi formularzami oraz na te przeciw nim.



Czy według WAS efektowne formularze to dobry pomysł? Czy warto byłoby stworzyć kurs dotyczący modyfikacji stylów formularza?



Piszcie, proszę :)

20100310

Wyszukiwarka Queen

Jak wiadomo zainteresowanym, trwają prace nad innowacyjną stroną – Wyszukiwarką poświęconą zespołowi rockowemu Queen. W Polsce istnieje kilkadziesiąt, na świecie kilkaset, z czego tylko kilkanaście to naprawdę solidne strony.



QueenEfekt, bo tak roboczo nazwany jest projekt, ma na celu dołączyć do grupy najlepszych polskich stron o zespole Queen.

Jak to zrobimy?

- Stworzymy Wyszukiwarkę
- Stworzymy społeczność



Zerkając z daleka na giganta szukania – Google chcemy stworzyć Wyszukiwarka informacji oraz zasobów związanych z Queen. Wszelkie materiały umieszczone byłyby na serwerach QE w bazie danych, każdy mógłby edytować treść, proponować nowe i razem rozwijać nasz projekt.

Zgodnie z ideą QE – „Razem podbijemy świat” chcemy stworzyć społeczność, która mogłaby nawiązywać kontakty między sobą, wymieniać informację oraz TWORZYĆ bazę zasobów o zespole.



Informacje

Do tej pory w zamyśle jest stworzenie
- biografii członków oraz postaci powiązanych z zespołem, (zdjęcia, lista utworów, opis)
- pełnej dyskografii, (z listą utworów, grafiką, opisem)
- bazy utworów, tras koncertowych oraz zagranych koncertów, (wideo, zdjęcia, miejsca)
- listy otrzymanych nagród oraz słownik pojęć.

Intuicyjne relacje między danymi z bazy ułatwią przeglądanie oraz utworzą spójna całość informacji.



Społeczność

Chcemy zebrać w jedno miejsce polskich (choć nie tylko) fanów oraz tych zainteresowanych zespołem Queen. Umożliwić im kontakt między sobą, wymianę informacji, możliwość dodawania/redagowania informacji oraz materiałów. Chcemy udostępniać aktualności z świata królowej, ułatwić dostęp do gadżetów…Razem podbijemy świat.

Coś jeszcze

Poza wyżej wymienionymi opcjami…
Możliwość komentowania informacji, wpisów użytkowników, aktualności, artykułów itd. Moduł aktualności, artykułów (‘Ty tez możesz być redaktorem’), wpisy (mini blogi) użytkowników.


Razem podbijemy świat

Prawie wszystko zależy od Was, tak naprawdę to Wy tworzycie te stronę. Czekam na propozycje, pomysły, komentarze itd…



Śledź na bieżąco postęp prac nad projektem QE:na blogu lukasdominikowski.blogspot.com oraz facebook.com/lukasdominikowski

20091222

Automatyczne linki dla partnerów cnebPoints

Teraz publikując artykuł na swoim blogu/stronie możesz zyskać więcej niż dotychczas. Wszystko dzięki prowizjom od sprzedaży.


Chciałem zaproponować dość innowacyjny system skierowany dla partnerów cnebPoints.pl, który automatycznie zamieni słowa z tekstu na linki partnerskie, kierujące do produktów oferowanych przez cnebPoints.pl

sprawdź AutoLink

Zobacz jakie to proste:


narzędzie dostępne na moim serwerze, pod adresem:
http://ikswo.kaff.pl/autolink/index.html


Ciebie to nic nie kosztuje, a możesz tylko zyskać. Ten prosty, a jakże skuteczny system, zastosowany już na blogach ekademia.pl, teraz może być również na Twoim blogu.

Pomyśl o ile zwiększysz prawdopodobieństwo sprzedaży, jeśli w Twoich tekstach będą linki prowadzące do produktów, za których sprzedaż otrzymasz prowizję...

Narzędzie jest w fazie testów, rozpoznaje ponad 80 słów kluczowych. Mam nadzieję, że znajdzie on uznanie i będzie mógł się rozwijać

Zapraszam do testowania i komentowania

chcę sprawdzić system

20091201

Jak stworzyć (nie)ZŁĄ STONĘ WWW?

Aby Twoja strona była do niczego, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach tworzenia 'złych stron www' zarówno pod względem design'u, technicznym, i marketingowym. Oto 7*3 zasad:

7 zasad 'złego' design'u


1. Nie używaj konwencji, twórz własny, nieczytelny układ nawigacji, zrób wszystko, aby użytkownik nie mógł się odnaleźć na stronie.

2. Twórz tajemnicze etykiety, niejasne opisy, im bardziej niezrozumiałe tym lepiej.

3. Nie rób wyszukiwarki, ani mapy strony i żadnych kategorii.

4. Ukryj, albo w ogóle nie twórz panelu pomocy dla użytkownika.

5. Najlepiej na główną wstaw jeden wielki obraz (plik graficzny), bez linków, bez widoczności dla wyszukiwarek.

6. Zrób skomplikowane, rozwijane menu w JS, albo graficzne przyciski, które będą niewidoczne dla wyszukiwarek.

7. Bardzo mała, kontrastowa lub zlewająca się z tłem czcionka, najlepiej w wymyślnej przez większość nieobsługiwanej czcionce.

Ogólnie chodzi o to, aby możliwie jak najbardziej utrudnić użytkownikowi nawigację, odnalezienie się na stronie, odczytanie oraz pobranie materiałów.



7 zasad 'złej strony' pod kątem technicznym


1. Najlepiej, aby strona ładowała się ok. kilku minut lub w ogóle nie załadowała się.

2. Strona musi wyglądać inaczej pod każdym systemem operacyjnym i pod każda przeglądarką.

3. Strona musi zawierać mnóstwo niedziałających linków i nieładujących się zdjęć.

4. Nie filtruj danych z formularza, pozwól przeciętnemu użytkownikowi włamać się na stronę.

5. Zrób zastrzeżenia, że strona nie wyświetla się, najlepiej w ok. 90% wszystkich przeglądarek

6. Wstaw ciężka grafikę, mnóstwo Flashy i animacji. Linki otwieraj w pup-up.

7. Najlepiej każdą sekcję strony umieszczaj w ramkach wbudowanych.

Zrób wszystko, co możesz, aby strona była ciężka, zawieszała komputer i nieskończenie długo się ładowała.



7 zasad 'złego marketingu' na stronie


1. Pod żadnym pozorem nie umieszczaj oznak brandingu.

2. Nie zamieszczaj zasad, regulaminu, polityki prywatności strony

3. Utrudniaj odwiedzającym rejestrację i zapisanie się na listę mailingową.

4. Nie podawaj danych kontaktowych, adresu i informacji, które mogłyby czynić Cię wiarygodną postacią.

5. Nie śledź, a nawet nie zamieszczaj statystyk odwiedzin

6. Nie optymalizuj witryny pod wyszukiwarki.

7. Nie próbuj zainteresować internauty, postaraj się, aby opuścił twoja stronę po kilku sekundach.

Nie rób tego, co robią inni, aby zyskać na stronie.



Stosując się do tych wskazówek na pewno osiągniesz swój cel, o ile było nim stworzenie idealnie ‘złej strony’, czyli witryny totalnie niedostosowanej do użytkownika, przeglądarek i takiej, która po prostu nie ma sensu.

Przeczytaj sobie jeszcze raz te wskazówki, zapisz najważniejsze informacje, albo wydrukuj cały artykuł, abyś miał tę cenną wiedzę pod ręką.
Jednak nic tak nie utrwali wiadomości, jak praktyka.
Zabierz się wiec do pracy i stwórz sobie ‘złą stronę’, kierując się 7*3 zasadami nie powinieneś mieć jakichkolwiek problemów.

Jeśli myślisz racjonalnie, Twoim celem jest tworzenie porządnych, praktycznych i przynoszących zyski witryn oraz jeśli jesteś na tyle inteligentny, to wiesz jak interpretować te 7*3 zasad. :)